Želim znati odgovorno voljeti
Autor: Administrator , 14. 10. 2012.
Prvi razredi srednjih škola pravo su vrijeme, ako ne i zadnji čas, za provođenje edukacije o spolnim odnosima među mladima Ličko-senjske županije, a naglasak edukacijskih radionica trebao bi biti na razvijanju vlastite odgovornosti u partnerskoj vezi, poštivanja i ravnopravnosti partnera. Do takvoga se zaključka došlo nakon provedbe prvoga dijela projekta „Želim znati odgovorno voljeti“ što ga zajednički realiziraju udruga Hrvatski centar za društvena istraživanja iz Rijeke i Srednja škola Otočac u suradnji sa Gimnazijom Gospić, Strukovnom školom Gospić i Srednjom školom Pavla Rittera Vitezovića Senj.
Cilj toga projekta je postizanje bolje informiranosti srednjoškolaca o spolnosti, spolno-reproduktivnom zdravlju i intimnostima u romantičnim i seksualnim odnosima. Namjera je promicanje kvalitetnih partnerskih odnosa koji se baziraju na samopoštovanju, toleranciji i uvažavanju svoga partnera te prevencija širenja spolno prenosivih infekcija, neplodnosti, neželjenih trudnoća i nasilničkog ponašanja u vezama.
- Ideju da naša škola bude partner projekta stručnog tima Hrvatskog centra za društvena istraživanja iz Rijeke, koji čine profesorice Helena Štrucelj i Snježana Jovanić, odmah sam prihvatio jer se radi o zanimljivom projektu, pogotovo što se o tome govori i u kurikulumu zdravstvenog odgoja. Dobili smo obvezu da se povežemo s ostalim srednjim školama u Ličko-senjskoj županiji i srednje škole u Gospiću i Senju prihvatile su sudjelovanje u tome projektu. Projekt smo uvrstili i u kurikulum naše škole, a školska pedagoginja u sklopu obilježavanja Dječjeg tjedna prezentirala je projekt u emisiji Hrvatskog radija Otočac, rekao je ravnatelj Srednje škole Otočac Dinko Sekula.
Koncept projekta predstavila nam je profesorica psihologije Helena Štrucelj, navodeći da je ideja potekla iz same nastave. - Priroda našeg posla je takva da razgovaramo s djecom, pa imamo priliku razgovarati i o spolnosti i čuti razna pitanja. Kad počnu pljuštati pitanja, vidimo da je potreba velika, da vrišti, da djeca traže da se s njima o tome priča i da ih se educira. Smatrali smo da u prvoj fazi treba provesti istraživanje, i to upitnikom na ciljanoj skupini učenika u prvim razredima. Upitnik je potvrdio naša očekivanja da je to vrijeme kada počinju prvi spolni odnosi, rekla je prof. Helena Štrucelj.
Na upitnik je odgovorilo 349 učenika iz 4 srednje škole, od toga 195 mladića i 154 djevojke u dobi od 15 godina. Pri tom 44 posto ispitanika dolazi iz 4-godišnjih strukovnih škola, 30 posto iz 3-godišnjih strukovnih škola i 26 posto iz gimnazija. Upitnik je vrlo opsežan, provjerava informiranost o kontracepciji, o spolno prenosivim infekcijama, o važnosti aspekata partnerskih odnosa, želju za edukacijom te samu spolnu aktivnost. Svega 50 posto učenika odgovorilo je točno na pitanja o osnovnim kontracepcijskim sredstvima, kondomu i piluli, 33 posto o plodnim danima, a 44 posto o spolno prenosivim bolestima. Kod pitanja tko treba misliti na kontracepciju, mladići i djevojke podjednako prebacuju odgovornost na partnera/partnericu. Upitnik je potvrdio i da je mladićima važniji spolni aspekt veze, a djevojkama emocionalni.
Potrebne informacije učenici najčešće traže na internetskim stranicama, među prijateljima, braćom i sestrama, pa je upitna kvaliteta tako dobivenih informacija. Najviše vjeruju liječniku opće prakse, potom liječnicima specijalistima, ginekologu/urologu, i humanističkim stručnjacima, psiholozima i sociolozima te bi željeli informacije čuti od njih. Čak 71 posto želi edukaciju u školi, a skoro 20 posto je neodlučno, što je glasno zvono da je obvezno nešto poduzeti.
- Pokazalo se da su učenici nedovoljno informirani, da imaju rupe u znanju, da su im stavovi neizgrađeni te da postoji želja i potreba za edukacijskim radionicama. Na temelju rezultata napravit ćemo plan edukacije i ciljane radionice, za svaku skupinu ponaosob, prilagođeno dobivenim rezultatima, kaže prof. Štrucelj.
- Istraživanje je bilo potrebno i kako bi se utvrdili prioriteti edukacijskih radionica, da ne pokrivamo cijelo područje nego da se fokusiramo na ono što učenici ne znaju i što ih najviše zanima. Nakon provođenja radionica u sljedeća dva mjeseca ponovit ćemo upitnik kako bismo izmjerili promjenu u kvaliteti informiranosti i stavova te na temelju toga vrednovati provedene projektne aktivnosti. Edukacija zapravo treba biti rađena kontinuirano da bi se u roku od 5 do 10 godina vidjela kvaliteta te edukacije u povećanju odgovornosti u partnerskim odnosima, što ima daleko šire implikacije jer se reflektira na sve druge životne sfere, rekla nam je prof. Snježana Jovanić ističući i da je projekt lišen bilo kakvih ideoloških ili vjerskih obilježja jer se o odgovornom ponašanju educira bez nametanja stavova predavača.
Podatci iz upitnika su u obradi, a obrađeni rezultati bit će dostupni na web stranici škole.
M.K.G.
Želim znati odgovorno voljeti
Autor: Administrator , 14. 10. 2012.
Prvi razredi srednjih škola pravo su vrijeme, ako ne i zadnji čas, za provođenje edukacije o spolnim odnosima među mladima Ličko-senjske županije, a naglasak edukacijskih radionica trebao bi biti na razvijanju vlastite odgovornosti u partnerskoj vezi, poštivanja i ravnopravnosti partnera. Do takvoga se zaključka došlo nakon provedbe prvoga dijela projekta „Želim znati odgovorno voljeti“ što ga zajednički realiziraju udruga Hrvatski centar za društvena istraživanja iz Rijeke i Srednja škola Otočac u suradnji sa Gimnazijom Gospić, Strukovnom školom Gospić i Srednjom školom Pavla Rittera Vitezovića Senj.
Cilj toga projekta je postizanje bolje informiranosti srednjoškolaca o spolnosti, spolno-reproduktivnom zdravlju i intimnostima u romantičnim i seksualnim odnosima. Namjera je promicanje kvalitetnih partnerskih odnosa koji se baziraju na samopoštovanju, toleranciji i uvažavanju svoga partnera te prevencija širenja spolno prenosivih infekcija, neplodnosti, neželjenih trudnoća i nasilničkog ponašanja u vezama.
- Ideju da naša škola bude partner projekta stručnog tima Hrvatskog centra za društvena istraživanja iz Rijeke, koji čine profesorice Helena Štrucelj i Snježana Jovanić, odmah sam prihvatio jer se radi o zanimljivom projektu, pogotovo što se o tome govori i u kurikulumu zdravstvenog odgoja. Dobili smo obvezu da se povežemo s ostalim srednjim školama u Ličko-senjskoj županiji i srednje škole u Gospiću i Senju prihvatile su sudjelovanje u tome projektu. Projekt smo uvrstili i u kurikulum naše škole, a školska pedagoginja u sklopu obilježavanja Dječjeg tjedna prezentirala je projekt u emisiji Hrvatskog radija Otočac, rekao je ravnatelj Srednje škole Otočac Dinko Sekula.
Koncept projekta predstavila nam je profesorica psihologije Helena Štrucelj, navodeći da je ideja potekla iz same nastave. - Priroda našeg posla je takva da razgovaramo s djecom, pa imamo priliku razgovarati i o spolnosti i čuti razna pitanja. Kad počnu pljuštati pitanja, vidimo da je potreba velika, da vrišti, da djeca traže da se s njima o tome priča i da ih se educira. Smatrali smo da u prvoj fazi treba provesti istraživanje, i to upitnikom na ciljanoj skupini učenika u prvim razredima. Upitnik je potvrdio naša očekivanja da je to vrijeme kada počinju prvi spolni odnosi, rekla je prof. Helena Štrucelj.
Na upitnik je odgovorilo 349 učenika iz 4 srednje škole, od toga 195 mladića i 154 djevojke u dobi od 15 godina. Pri tom 44 posto ispitanika dolazi iz 4-godišnjih strukovnih škola, 30 posto iz 3-godišnjih strukovnih škola i 26 posto iz gimnazija. Upitnik je vrlo opsežan, provjerava informiranost o kontracepciji, o spolno prenosivim infekcijama, o važnosti aspekata partnerskih odnosa, želju za edukacijom te samu spolnu aktivnost. Svega 50 posto učenika odgovorilo je točno na pitanja o osnovnim kontracepcijskim sredstvima, kondomu i piluli, 33 posto o plodnim danima, a 44 posto o spolno prenosivim bolestima. Kod pitanja tko treba misliti na kontracepciju, mladići i djevojke podjednako prebacuju odgovornost na partnera/partnericu. Upitnik je potvrdio i da je mladićima važniji spolni aspekt veze, a djevojkama emocionalni.
Potrebne informacije učenici najčešće traže na internetskim stranicama, među prijateljima, braćom i sestrama, pa je upitna kvaliteta tako dobivenih informacija. Najviše vjeruju liječniku opće prakse, potom liječnicima specijalistima, ginekologu/urologu, i humanističkim stručnjacima, psiholozima i sociolozima te bi željeli informacije čuti od njih. Čak 71 posto želi edukaciju u školi, a skoro 20 posto je neodlučno, što je glasno zvono da je obvezno nešto poduzeti.
- Pokazalo se da su učenici nedovoljno informirani, da imaju rupe u znanju, da su im stavovi neizgrađeni te da postoji želja i potreba za edukacijskim radionicama. Na temelju rezultata napravit ćemo plan edukacije i ciljane radionice, za svaku skupinu ponaosob, prilagođeno dobivenim rezultatima, kaže prof. Štrucelj.
- Istraživanje je bilo potrebno i kako bi se utvrdili prioriteti edukacijskih radionica, da ne pokrivamo cijelo područje nego da se fokusiramo na ono što učenici ne znaju i što ih najviše zanima. Nakon provođenja radionica u sljedeća dva mjeseca ponovit ćemo upitnik kako bismo izmjerili promjenu u kvaliteti informiranosti i stavova te na temelju toga vrednovati provedene projektne aktivnosti. Edukacija zapravo treba biti rađena kontinuirano da bi se u roku od 5 do 10 godina vidjela kvaliteta te edukacije u povećanju odgovornosti u partnerskim odnosima, što ima daleko šire implikacije jer se reflektira na sve druge životne sfere, rekla nam je prof. Snježana Jovanić ističući i da je projekt lišen bilo kakvih ideoloških ili vjerskih obilježja jer se o odgovornom ponašanju educira bez nametanja stavova predavača.
Podatci iz upitnika su u obradi, a obrađeni rezultati bit će dostupni na web stranici škole.
M.K.G.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |