Međunarodni eTwinning projekt BAŠ JE IN BITI GREEN 3
Autor: Dijana Nikšić, 12. 7. 2024.
Učenici obrazovnog programa šumarski tehničar Srednje škole Otočac, sa svojim nastavnikom šumarske grupe predmeta Edijem Šopom, dipl. ing. šumarstva, u ovoj su školskoj godine bili uključeni u eTwinning projekt „BAŠ JE IN BITI GREEN“ koji je namijenjen međunarodnoj suradnji i usavršavanju odgojno-obrazovnih djelatnika od predškolskog obrazovanja do srednje škole.
S kolegama iz Turske, Srbije, Jordana, Portugala, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Švedske, Azerbejdžana i Sjeverne Makedonije sudjelovali su u različitim projektnim aktivnostima vezanima uz ciljeve održivog razvoja, Dan sigurnijeg interneta i klimatske promjene. S kolegama su podijelili svoj pogled u zeleno, ali i stavili se pred zeleni izazov. Naposljetku, educirali su se o održivoj potrošnji, odnosno zelenom potrošaču, uz završnu evaluaciju i diseminaciju projekta.
Prije objavljivanja kratke biografije i profilne slike avatara, sudjelovali su u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta, jednog od najvažnijih dana u kalendaru informacijske sigurnosti. S ciljem osvještavanja štetnosti toksičnog ponašanja u online videoigrama i drugim kooperativnim okruženjima te razvijanja strategija za konstruktivnu komunikaciju u grupnom okruženju, učenici su u uvodnoj raspravi nastavniku otkrili koje sve online igre igraju, komuniciraju li sa suigračima, dogodili li im se ikada da netko od njih napravi neku grešku, kako reagiraju na tuđe pogreške i koje sve taktike koriste da bi se u takvim situacijama umirili. U središnjoj aktivnosti podijelili su se u parove. Svaki par dobio je sedam karata od kojih je trebao napraviti kulu, pri čemu je svaki sudionik koristio samo jednu ruku. I, naravno, bez ljutnje i frustracije prema sebi i svojim suigračima tijekom poraza, što je i bio cilj ove igre. U završnoj raspravi učenici su otkrili kako im je bilo surađivati, jesu li bili pod stresom i koje su sve strategije koristili kako bi se smirili i fokusirali na igru.
Potom je uslijedila prva aktivnost. Proučili su upute, odnosno načine razvrstavanja otpada, fotografirali proizvode koje svakodnevno koriste, a mogli bi ih upotrebljavati više puta (reuse), te slike s opisom kako se navedeni proizvod može ponovno upotrijebiti postavili u Wakelet kolekciju pod nazivom Mogu ponovno upotrijebiti. Organizirali su i virtualnu radionicu razvrstavanja otpada gdje su u zajednički Wakelet spremnik za razvrstavanje otpada postavljali i razvrstavali fotografije otpada.
Uključili su se u Europski tjedan programiranja, koji na zabavan i angažirani način nastoji svima približiti programiranje i digitalnu pismenost, ali i u Europski tjedan održivog razvoja, koji se usredotočuje na lokalne projekte održivosti. Dekodirali su 17 ciljeva održivog razvoja. Zatim su fotografirali postupak dekodiranja (dekodirane brojeve i ciljeve održivog razvoja i završnu slagalicu), odabrali jedan cilj održivog razvoja, istražili ga i prikazali u digitalnom alatu po vlastitu izboru. U digitalni alat integrirali su i naziv cilja prikazan kodom.
Uslijedila je aktivnost Naš pogled u zeleno u sklopu koje su snimili pogled kroz prozor učionice na školski vrt. Fotografiju su objavili na zajedničkoj Lino ploči. Time su dali mali doprinos prilagodbi na klimatske promjene, kao i njihovu ublažavanju, povećanju bioraznolikosti, poboljšanju kvalitete zraka i sl.
Četvrta aktivnost odnosila se na istraživanje utjecaja klimatskih promjena na ekstremne vremenske uvjete i njihov utjecaj na živote ljudi diljem planeta. Naši učenici pronašli su članak o snažnom nevremenu u Hrvatskoj, iskomentirali ga i objavili ga na ploči Digipad.
Zatim su zasukali rukave i krenuli u zeleni izazov. Od travnate neodržavane površine s grmljem i ponekim primjercima stabala pokraj Škole odlučili su zazeleniti školski vrt koji, osim estetske i dekorativne uloge, ima odgojnu i edukativnu. Fotografije radova objavili su na zajedničkom Padletu.
U ožujku su obilježili Svjetski dan potrošača razmišljajući o zelenom potrošaču i održivoj potrošnji unutar šumarske struke. Stvoreni digitalni sadržaj objavili su na Wakeletu. Projekt se odvijao na Europskoj platformi za školsko obrazovanje eTwinning. Učenici su sa zadovoljstvom sudjelovali u navedenim projektnim aktivnostima i popunili evaluacijske ankete. Svoje radove objavili su u zajedničkoj digitalnoj publikaciji koja se nalazi OVDJE.
Zahvaljuju autoricama i voditeljicama projekta Kseniji Krizmanić, dipl. oec., nastavnici savjetnici iz Ekonomske škole Požega i mr. sc. Štefici Čanić, dipl. ing., nastavnici savjetnici iz Srednje škole Matije Antuna Reljkovića Slavonski Brod što su im omogućile jedno novo iskustvo te poručuju da je baš IN biti GREEN!
Izvještaj sastavio
Edi Šop, dipl. ing. šumarstva, nastavnik mentor
Međunarodni eTwinning projekt BAŠ JE IN BITI GREEN 3
Autor: Dijana Nikšić, 12. 7. 2024.
Učenici obrazovnog programa šumarski tehničar Srednje škole Otočac, sa svojim nastavnikom šumarske grupe predmeta Edijem Šopom, dipl. ing. šumarstva, u ovoj su školskoj godine bili uključeni u eTwinning projekt „BAŠ JE IN BITI GREEN“ koji je namijenjen međunarodnoj suradnji i usavršavanju odgojno-obrazovnih djelatnika od predškolskog obrazovanja do srednje škole.
S kolegama iz Turske, Srbije, Jordana, Portugala, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Švedske, Azerbejdžana i Sjeverne Makedonije sudjelovali su u različitim projektnim aktivnostima vezanima uz ciljeve održivog razvoja, Dan sigurnijeg interneta i klimatske promjene. S kolegama su podijelili svoj pogled u zeleno, ali i stavili se pred zeleni izazov. Naposljetku, educirali su se o održivoj potrošnji, odnosno zelenom potrošaču, uz završnu evaluaciju i diseminaciju projekta.
Prije objavljivanja kratke biografije i profilne slike avatara, sudjelovali su u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta, jednog od najvažnijih dana u kalendaru informacijske sigurnosti. S ciljem osvještavanja štetnosti toksičnog ponašanja u online videoigrama i drugim kooperativnim okruženjima te razvijanja strategija za konstruktivnu komunikaciju u grupnom okruženju, učenici su u uvodnoj raspravi nastavniku otkrili koje sve online igre igraju, komuniciraju li sa suigračima, dogodili li im se ikada da netko od njih napravi neku grešku, kako reagiraju na tuđe pogreške i koje sve taktike koriste da bi se u takvim situacijama umirili. U središnjoj aktivnosti podijelili su se u parove. Svaki par dobio je sedam karata od kojih je trebao napraviti kulu, pri čemu je svaki sudionik koristio samo jednu ruku. I, naravno, bez ljutnje i frustracije prema sebi i svojim suigračima tijekom poraza, što je i bio cilj ove igre. U završnoj raspravi učenici su otkrili kako im je bilo surađivati, jesu li bili pod stresom i koje su sve strategije koristili kako bi se smirili i fokusirali na igru.
Potom je uslijedila prva aktivnost. Proučili su upute, odnosno načine razvrstavanja otpada, fotografirali proizvode koje svakodnevno koriste, a mogli bi ih upotrebljavati više puta (reuse), te slike s opisom kako se navedeni proizvod može ponovno upotrijebiti postavili u Wakelet kolekciju pod nazivom Mogu ponovno upotrijebiti. Organizirali su i virtualnu radionicu razvrstavanja otpada gdje su u zajednički Wakelet spremnik za razvrstavanje otpada postavljali i razvrstavali fotografije otpada.
Uključili su se u Europski tjedan programiranja, koji na zabavan i angažirani način nastoji svima približiti programiranje i digitalnu pismenost, ali i u Europski tjedan održivog razvoja, koji se usredotočuje na lokalne projekte održivosti. Dekodirali su 17 ciljeva održivog razvoja. Zatim su fotografirali postupak dekodiranja (dekodirane brojeve i ciljeve održivog razvoja i završnu slagalicu), odabrali jedan cilj održivog razvoja, istražili ga i prikazali u digitalnom alatu po vlastitu izboru. U digitalni alat integrirali su i naziv cilja prikazan kodom.
Uslijedila je aktivnost Naš pogled u zeleno u sklopu koje su snimili pogled kroz prozor učionice na školski vrt. Fotografiju su objavili na zajedničkoj Lino ploči. Time su dali mali doprinos prilagodbi na klimatske promjene, kao i njihovu ublažavanju, povećanju bioraznolikosti, poboljšanju kvalitete zraka i sl.
Četvrta aktivnost odnosila se na istraživanje utjecaja klimatskih promjena na ekstremne vremenske uvjete i njihov utjecaj na živote ljudi diljem planeta. Naši učenici pronašli su članak o snažnom nevremenu u Hrvatskoj, iskomentirali ga i objavili ga na ploči Digipad.
Zatim su zasukali rukave i krenuli u zeleni izazov. Od travnate neodržavane površine s grmljem i ponekim primjercima stabala pokraj Škole odlučili su zazeleniti školski vrt koji, osim estetske i dekorativne uloge, ima odgojnu i edukativnu. Fotografije radova objavili su na zajedničkom Padletu.
U ožujku su obilježili Svjetski dan potrošača razmišljajući o zelenom potrošaču i održivoj potrošnji unutar šumarske struke. Stvoreni digitalni sadržaj objavili su na Wakeletu. Projekt se odvijao na Europskoj platformi za školsko obrazovanje eTwinning. Učenici su sa zadovoljstvom sudjelovali u navedenim projektnim aktivnostima i popunili evaluacijske ankete. Svoje radove objavili su u zajedničkoj digitalnoj publikaciji koja se nalazi OVDJE.
Zahvaljuju autoricama i voditeljicama projekta Kseniji Krizmanić, dipl. oec., nastavnici savjetnici iz Ekonomske škole Požega i mr. sc. Štefici Čanić, dipl. ing., nastavnici savjetnici iz Srednje škole Matije Antuna Reljkovića Slavonski Brod što su im omogućile jedno novo iskustvo te poručuju da je baš IN biti GREEN!
Izvještaj sastavio
Edi Šop, dipl. ing. šumarstva, nastavnik mentor
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |