preskoči na sadržaj

Srednja škola Otočac

 > Naslovnica
VIJESTI

NACIONALNO PRAĆENJE UČINKA PANDEMIJE NA SUSTAV ODGOJA I OBRAZOVANJA REPUBLIKE HRVATSKE

Autor: Dijana Nikšić, 10. 3. 2022.

Institut za društvena istraživanja Zagreb u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja proveo je u našoj Školi drugu fazu istraživanja „Nacionalno praćenje učinka pandemije na sustav odgoja i obrazovanja u RH“.

Radi se o znanstvenoistraživačkom projektu čiji je cilj pratiti učinke pandamije bolesti COVID-19 na odgojno-obrazovna postignuća i osjećaj dobrobiti  učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj.

Ova je tema izuzetno važna u Hrvatskoj i svijetu jer su dosadašnja istraživanja pokazala da pandemija bolesti COVID-19 značajno mijenja odgojno-obrazovni proces i obrazovna iskustva učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika.

                       

U prvoj fazi istraživanja sudjelovalo je ukupno 160 ravnatelja osnovnih i srednjih škola, 431 stručni suradnik, 5019 učitelja i nastavnika i 27 000 učenika  osnovnih i srednjih škola.

Nakon provedene prve faze istraživanja, u kojoj je je sudjelovalo  68 učenika drugih razreda i 57 učenika završnih razreda naše Škole,  dobiveni su sljedeći rezultati za našu Školu:

  • Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji.
  • Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek.
  • Maturanti naše Škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%).  Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.
  • Maturanti naše Škole negativno ili izrazito negativno procjenjuju utjecaj epidemioloških mjera na učeničko iskustvo nastave. Posebice se to odnosi na nošenje maski na nastavi (77,2%). Rezultati naših učenika znatno su niži od rezultata na nacionalnoj razini vezano uz utjecaj epidemioloških mjera.
  • Učenici drugih razreda naše Škole kao nastavničke prakse u nastavi na daljinu u najvećoj mjeri ističu slanje materijala i zadataka (86,6% gotovo svi) i postavljanje materijala na online sustav za učenje ili školsku platformu za učenje (82,4%). Najrjeđe korištene prakse su kontaktiranje učenika vezano uz osobno stanje (61,2%) i pomoć pri učenju (61,8% nitko). U usporedbi s nacionalnim prosjekom rezultati naše škole izrazito odstupaju u praksi održavanju online nastave u prijenosu uživo (74,6% nitko).
  • Učenici drugih razreda naše Škole na gotovo svim tvrdnjama preferiraju nastavu u školi u odnosu na nastavu na daljinu. Posebice se to odnosi na to da im je u školi sadržaj koji uče predstavljen na zanimljiv i razumljiv način te da im nastavnici daju jasne upute i pojašnjenja za izvršavanje zadataka. Nastavu na daljinu učenici povezuju s većim brojem zadataka koje treba riješiti u kratkom roku. Vaši učenici na većini tvrdnji odstupaju od nacionalnog prosjeka u smjeru preferiranja nastave u školi u odnosu na nastavu na daljinu.
  • Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji.
  • Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek.
  • Maturanti naše škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%).  Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.

 

                U drugoj, kvalitativnoj, fazi istraživanja sudjeluje 20 srednjih škola.

U istraživanje koje je danas provedeno u Srednjoj školi Otočac bili su uključeni ravnateljica, nastavnici, stručni suradnici, učenici i njihovi roditelji.

Nakon obrade rezultata današnjeg istraživanja upoznat ćemo javnost s dobivenim rezultatima.




Vijesti

NACIONALNO PRAĆENJE UČINKA PANDEMIJE NA SUSTAV ODGOJA I OBRAZOVANJA REPUBLIKE HRVATSKE

Autor: Dijana Nikšić, 10. 3. 2022.

Institut za društvena istraživanja Zagreb u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja proveo je u našoj Školi drugu fazu istraživanja „Nacionalno praćenje učinka pandemije na sustav odgoja i obrazovanja u RH“.

Radi se o znanstvenoistraživačkom projektu čiji je cilj pratiti učinke pandamije bolesti COVID-19 na odgojno-obrazovna postignuća i osjećaj dobrobiti  učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj.

Ova je tema izuzetno važna u Hrvatskoj i svijetu jer su dosadašnja istraživanja pokazala da pandemija bolesti COVID-19 značajno mijenja odgojno-obrazovni proces i obrazovna iskustva učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika.

                       

U prvoj fazi istraživanja sudjelovalo je ukupno 160 ravnatelja osnovnih i srednjih škola, 431 stručni suradnik, 5019 učitelja i nastavnika i 27 000 učenika  osnovnih i srednjih škola.

Nakon provedene prve faze istraživanja, u kojoj je je sudjelovalo  68 učenika drugih razreda i 57 učenika završnih razreda naše Škole,  dobiveni su sljedeći rezultati za našu Školu:

  • Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji.
  • Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek.
  • Maturanti naše Škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%).  Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.
  • Maturanti naše Škole negativno ili izrazito negativno procjenjuju utjecaj epidemioloških mjera na učeničko iskustvo nastave. Posebice se to odnosi na nošenje maski na nastavi (77,2%). Rezultati naših učenika znatno su niži od rezultata na nacionalnoj razini vezano uz utjecaj epidemioloških mjera.
  • Učenici drugih razreda naše Škole kao nastavničke prakse u nastavi na daljinu u najvećoj mjeri ističu slanje materijala i zadataka (86,6% gotovo svi) i postavljanje materijala na online sustav za učenje ili školsku platformu za učenje (82,4%). Najrjeđe korištene prakse su kontaktiranje učenika vezano uz osobno stanje (61,2%) i pomoć pri učenju (61,8% nitko). U usporedbi s nacionalnim prosjekom rezultati naše škole izrazito odstupaju u praksi održavanju online nastave u prijenosu uživo (74,6% nitko).
  • Učenici drugih razreda naše Škole na gotovo svim tvrdnjama preferiraju nastavu u školi u odnosu na nastavu na daljinu. Posebice se to odnosi na to da im je u školi sadržaj koji uče predstavljen na zanimljiv i razumljiv način te da im nastavnici daju jasne upute i pojašnjenja za izvršavanje zadataka. Nastavu na daljinu učenici povezuju s većim brojem zadataka koje treba riješiti u kratkom roku. Vaši učenici na većini tvrdnji odstupaju od nacionalnog prosjeka u smjeru preferiranja nastave u školi u odnosu na nastavu na daljinu.
  • Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji.
  • Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek.
  • Maturanti naše škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%).  Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.

 

                U drugoj, kvalitativnoj, fazi istraživanja sudjeluje 20 srednjih škola.

U istraživanje koje je danas provedeno u Srednjoj školi Otočac bili su uključeni ravnateljica, nastavnici, stručni suradnici, učenici i njihovi roditelji.

Nakon obrade rezultata današnjeg istraživanja upoznat ćemo javnost s dobivenim rezultatima.




ZAŠTITA PRIVATNOSTI

  

POVEZNICE

STRUČNO USAVRŠAVANJE

KORISNE POVEZNICE

 

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

CMS za škole logo
Srednja škola Otočac / Ćirila i Metoda 2, HR-53220 Otočac / ss-otocac.skole.hr / ured@ss-otocac.skole.hr
preskoči na navigaciju