NACIONALNO PRAĆENJE UČINKA PANDEMIJE NA SUSTAV ODGOJA I OBRAZOVANJA REPUBLIKE HRVATSKE
Autor: Dijana Nikšić, 10. 3. 2022.
Institut za društvena istraživanja Zagreb u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja proveo je u našoj Školi drugu fazu istraživanja „Nacionalno praćenje učinka pandemije na sustav odgoja i obrazovanja u RH“. Radi se o znanstvenoistraživačkom projektu čiji je cilj pratiti učinke pandamije bolesti COVID-19 na odgojno-obrazovna postignuća i osjećaj dobrobiti učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Ova je tema izuzetno važna u Hrvatskoj i svijetu jer su dosadašnja istraživanja pokazala da pandemija bolesti COVID-19 značajno mijenja odgojno-obrazovni proces i obrazovna iskustva učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika.
U prvoj fazi istraživanja sudjelovalo je ukupno 160 ravnatelja osnovnih i srednjih škola, 431 stručni suradnik, 5019 učitelja i nastavnika i 27 000 učenika osnovnih i srednjih škola.
Nakon provedene prve faze istraživanja, u kojoj je je sudjelovalo 68 učenika drugih razreda i 57 učenika završnih razreda naše Škole, dobiveni su sljedeći rezultati za našu Školu:
- Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji.
- Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek.
- Maturanti naše Škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%). Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.
- Maturanti naše Škole negativno ili izrazito negativno procjenjuju utjecaj epidemioloških mjera na učeničko iskustvo nastave. Posebice se to odnosi na nošenje maski na nastavi (77,2%). Rezultati naših učenika znatno su niži od rezultata na nacionalnoj razini vezano uz utjecaj epidemioloških mjera.
- Učenici drugih razreda naše Škole kao nastavničke prakse u nastavi na daljinu u najvećoj mjeri ističu slanje materijala i zadataka (86,6% gotovo svi) i postavljanje materijala na online sustav za učenje ili školsku platformu za učenje (82,4%). Najrjeđe korištene prakse su kontaktiranje učenika vezano uz osobno stanje (61,2%) i pomoć pri učenju (61,8% nitko). U usporedbi s nacionalnim prosjekom rezultati naše škole izrazito odstupaju u praksi održavanju online nastave u prijenosu uživo (74,6% nitko).
- Učenici drugih razreda naše Škole na gotovo svim tvrdnjama preferiraju nastavu u školi u odnosu na nastavu na daljinu. Posebice se to odnosi na to da im je u školi sadržaj koji uče predstavljen na zanimljiv i razumljiv način te da im nastavnici daju jasne upute i pojašnjenja za izvršavanje zadataka. Nastavu na daljinu učenici povezuju s većim brojem zadataka koje treba riješiti u kratkom roku. Vaši učenici na većini tvrdnji odstupaju od nacionalnog prosjeka u smjeru preferiranja nastave u školi u odnosu na nastavu na daljinu.
- Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji.
- Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek.
- Maturanti naše škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%). Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.
U drugoj, kvalitativnoj, fazi istraživanja sudjeluje 20 srednjih škola.
U istraživanje koje je danas provedeno u Srednjoj školi Otočac bili su uključeni ravnateljica, nastavnici, stručni suradnici, učenici i njihovi roditelji.
Nakon obrade rezultata današnjeg istraživanja upoznat ćemo javnost s dobivenim rezultatima.
NACIONALNO PRAĆENJE UČINKA PANDEMIJE NA SUSTAV ODGOJA I OBRAZOVANJA REPUBLIKE HRVATSKE
Autor: Dijana Nikšić, 10. 3. 2022.
Institut za društvena istraživanja Zagreb u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja proveo je u našoj Školi drugu fazu istraživanja „Nacionalno praćenje učinka pandemije na sustav odgoja i obrazovanja u RH“. Radi se o znanstvenoistraživačkom projektu čiji je cilj pratiti učinke pandamije bolesti COVID-19 na odgojno-obrazovna postignuća i osjećaj dobrobiti učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Ova je tema izuzetno važna u Hrvatskoj i svijetu jer su dosadašnja istraživanja pokazala da pandemija bolesti COVID-19 značajno mijenja odgojno-obrazovni proces i obrazovna iskustva učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika.
U prvoj fazi istraživanja sudjelovalo je ukupno 160 ravnatelja osnovnih i srednjih škola, 431 stručni suradnik, 5019 učitelja i nastavnika i 27 000 učenika osnovnih i srednjih škola.
Nakon provedene prve faze istraživanja, u kojoj je je sudjelovalo 68 učenika drugih razreda i 57 učenika završnih razreda naše Škole, dobiveni su sljedeći rezultati za našu Školu:
- Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji.
- Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek.
- Maturanti naše Škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%). Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.
- Maturanti naše Škole negativno ili izrazito negativno procjenjuju utjecaj epidemioloških mjera na učeničko iskustvo nastave. Posebice se to odnosi na nošenje maski na nastavi (77,2%). Rezultati naših učenika znatno su niži od rezultata na nacionalnoj razini vezano uz utjecaj epidemioloških mjera.
- Učenici drugih razreda naše Škole kao nastavničke prakse u nastavi na daljinu u najvećoj mjeri ističu slanje materijala i zadataka (86,6% gotovo svi) i postavljanje materijala na online sustav za učenje ili školsku platformu za učenje (82,4%). Najrjeđe korištene prakse su kontaktiranje učenika vezano uz osobno stanje (61,2%) i pomoć pri učenju (61,8% nitko). U usporedbi s nacionalnim prosjekom rezultati naše škole izrazito odstupaju u praksi održavanju online nastave u prijenosu uživo (74,6% nitko).
- Učenici drugih razreda naše Škole na gotovo svim tvrdnjama preferiraju nastavu u školi u odnosu na nastavu na daljinu. Posebice se to odnosi na to da im je u školi sadržaj koji uče predstavljen na zanimljiv i razumljiv način te da im nastavnici daju jasne upute i pojašnjenja za izvršavanje zadataka. Nastavu na daljinu učenici povezuju s većim brojem zadataka koje treba riješiti u kratkom roku. Vaši učenici na većini tvrdnji odstupaju od nacionalnog prosjeka u smjeru preferiranja nastave u školi u odnosu na nastavu na daljinu.
- Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji.
- Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek.
- Maturanti naše škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%). Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.
U drugoj, kvalitativnoj, fazi istraživanja sudjeluje 20 srednjih škola.
U istraživanje koje je danas provedeno u Srednjoj školi Otočac bili su uključeni ravnateljica, nastavnici, stručni suradnici, učenici i njihovi roditelji.
Nakon obrade rezultata današnjeg istraživanja upoznat ćemo javnost s dobivenim rezultatima.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |