BAŠ JE IN BITI GREEN 3
Autor: Edi Šop, 31. 1. 2024.
Učenici obrazovnog programa šumarski tehničar, sa svojim nastavnikom šumarske grupe predmeta Edijem Šopom, dipl. ing. šumarstva, uključili su se u eTwinning projekt namijenjen međunarodnoj suradnji i usavršavanju odgojno-obrazovnih djelatnika od predškolskog obrazovanja do srednje škole.
Autorice i voditeljice ovog projekta su Ksenija Krizmanić, dipl. oec., nastavnica savjetnica iz Ekonomske škole Požega i mr. sc. Štefica Čanić, dipl. ing., nastavnica savjetnica iz Srednje škole Matije Antuna Reljkovića Slavonski Brod. Naša Škola sudjeluje u projektu sa školama iz Turske, Srbije, Jordana, Portugala, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Švedske, Azerbejdžana i Sjeverne Makedonije. Projektne aktivnosti služe nastavnicima i njihovim učenicima za upoznavanje i suradnju s kolegama iz europskih škola kroz različite oblike usavršavanja te rad na zajedničkim virtualnim projektima. Namijenjene su edukaciji i suradnji učenika srednjih škola i viših razreda osnovnih škola u aktivnostima vezanima uz ciljeve održivog razvoja osobito djelovanja u području klime, usvajanju važnosti modela Reduce - Reuse - Recycle (RRR) i održive (zelene) potrošnje. Suočeni s posljedicama klimatskih promjena i potpunom transformacijom klimatskih područja, moramo osvijestiti da je krajnje vrijeme za djelovanje i početak suradnje svih sudionika. Referirajući se najviše na 13. cilj održivog razvoja, odnosno očuvanje klimatskih osobitosti, postavili smo cilj svojih projektnih aktivnosti kako svaki pojedinac može djelovati po navedenom modelu i učinkovito promovirati zelenu potrošnju. Učenici će moći nabrojiti i kratko objasniti ciljeve održivog razvoja, opisati navedeni model i objasniti njegovo značenje, protumačiti što se podrazumijeva pod klimatskim promjenama i promovirati znanje o klimatskim promjenama, predstaviti ideje unutar lokalne zajednice i ostalih škola kako bi se izravno upoznali s pravim indikatorima klimatskih značajki.
Kratkom biografijom i profilnom slikom avatara naši su se sudionici projekta predstavili domaćim i europskim kolegama nakon čega je uslijedila prva aktivnost. Proučili su upute, odnosno načine razvrstavanja otpada, fotografirali proizvode koje svakodnevno koriste, a mogli bi ih upotrebljavati više puta (reuse), te slike s opisom kako se navedeni proizvod može ponovno upotrijebiti postavili u Wakelet kolekciju pod nazivom Mogu ponovno upotrijebiti. Organizirali su i virtualnu radionicu razvrstavanja otpada gdje su u zajednički Wakelet spremnik za razvrstavanje otpada postavljali i razvrstavali fotografije otpada.
Potom smo se uključili u Europski tjedan programiranja, koji na zabavan i angažirani način nastoji svima približiti programiranje i digitalnu pismenost, ali i u Europski tjedan održivog razvoja, koji se usredotočuje na lokalne projekte održivosti. Naš je zadatak bio dekodirati 17 ciljeva održivog razvoja. Brojevi i ciljevi održivog razvoja (napisani na engleskom jeziku) kodirani su u 7-znamenkastom ASCII kodu (američkom standardnom kodu za razmjenu informacija). Zatim smo fotografirali postupak dekodiranja (dekodirane brojeve i ciljeve održivog razvoja i završnu slagalicu), odabrali jedan cilj održivog razvoja, istražili ga i prikazali u digitalnom alatu po vlastitom izboru. U digitalni alat integrirali smo i naziv cilja koji je prikazan kodom.
Učenici su sa zadovoljstvom sudjelovali u navedenim projektnim aktivnostima za koje su im dodijeljeni certifikati. No, pred nama je još niz aktivnosti u kojima ćemo sudjelovati tijekom cijele nastavne godine. One su vezane uz Dan sigurnijeg interneta i klimatske promjene, donose naš pogled u zeleno, stavljaju nas pred zeleni izazov, a educirat će nas i o održivoj potrošnji, odnosno zelenom potrošaču, uz završnu evaluaciju i diseminaciju projekta.
I za kraj, šumarski tehničari poručuju da je baš IN biti GREEN!
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |