2022-03-10 14:39:00

NACIONALNO PRAĆENJE UČINKA PANDEMIJE NA SUSTAV ODGOJA I OBRAZOVANJA REPUBLIKE HRVATSKE

Institut za društvena istraživanja Zagreb u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja proveo je u našoj Školi drugu fazu istraživanja „Nacionalno praćenje učinka pandemije na sustav odgoja i obrazovanja u RH“.

Radi se o znanstvenoistraživačkom projektu čiji je cilj pratiti učinke pandamije bolesti COVID-19 na odgojno-obrazovna postignuća i osjećaj dobrobiti  učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj.

Ova je tema izuzetno važna u Hrvatskoj i svijetu jer su dosadašnja istraživanja pokazala da pandemija bolesti COVID-19 značajno mijenja odgojno-obrazovni proces i obrazovna iskustva učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika.

                       

U prvoj fazi istraživanja sudjelovalo je ukupno 160 ravnatelja osnovnih i srednjih škola, 431 stručni suradnik, 5019 učitelja i nastavnika i 27 000 učenika  osnovnih i srednjih škola.

Nakon provedene prve faze istraživanja, u kojoj je je sudjelovalo  68 učenika drugih razreda i 57 učenika završnih razreda naše Škole,  dobiveni su sljedeći rezultati za našu Školu:

Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji. Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek. Maturanti naše Škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%).  Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka. Maturanti naše Škole negativno ili izrazito negativno procjenjuju utjecaj epidemioloških mjera na učeničko iskustvo nastave. Posebice se to odnosi na nošenje maski na nastavi (77,2%). Rezultati naših učenika znatno su niži od rezultata na nacionalnoj razini vezano uz utjecaj epidemioloških mjera. Učenici drugih razreda naše Škole kao nastavničke prakse u nastavi na daljinu u najvećoj mjeri ističu slanje materijala i zadataka (86,6% gotovo svi) i postavljanje materijala na online sustav za učenje ili školsku platformu za učenje (82,4%). Najrjeđe korištene prakse su kontaktiranje učenika vezano uz osobno stanje (61,2%) i pomoć pri učenju (61,8% nitko). U usporedbi s nacionalnim prosjekom rezultati naše škole izrazito odstupaju u praksi održavanju online nastave u prijenosu uživo (74,6% nitko). Učenici drugih razreda naše Škole na gotovo svim tvrdnjama preferiraju nastavu u školi u odnosu na nastavu na daljinu. Posebice se to odnosi na to da im je u školi sadržaj koji uče predstavljen na zanimljiv i razumljiv način te da im nastavnici daju jasne upute i pojašnjenja za izvršavanje zadataka. Nastavu na daljinu učenici povezuju s većim brojem zadataka koje treba riješiti u kratkom roku. Vaši učenici na većini tvrdnji odstupaju od nacionalnog prosjeka u smjeru preferiranja nastave u školi u odnosu na nastavu na daljinu. Učenici naše Škole iskazuju da je pandemija imala negativan i vrlo negativan utjecaj na njihove živote. To se naročito odnosi na maturante. Odgovori naših maturanata negativniji su u usporedbi s podacima na nacionalnoj razini dok su za učenike drugih razreda nešto pozitivniji. Maturanti naše Škole u najvećoj mjeri iskazuju da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihičko zdravlje (57,1%) te na bavljenje izvanškolskim aktivnostima i hobijima (46,4%) i tjelesnim aktivnostima i sportom (46,4%). Po procjenama utjecaja pandemije na pojedine aspekte života naši učenici daju nešto negativnije procjene u odnosu na nacionalni prosjek. Maturanti naše škole ističu negativan utjecaj promjena u nastavi i organizaciji škole zbog pandemije na motivaciju za učenje (57,9%). Pozitivno je procijenjen utjecaj na razvijenost digitalnih vještina (43,8%) te odnos s nastavnicima (38,6%).  Procjene učenika Vaše škole ne odstupaju od nacionalnog prosjeka.

 

                U drugoj, kvalitativnoj, fazi istraživanja sudjeluje 20 srednjih škola.

U istraživanje koje je danas provedeno u Srednjoj školi Otočac bili su uključeni ravnateljica, nastavnici, stručni suradnici, učenici i njihovi roditelji.

Nakon obrade rezultata današnjeg istraživanja upoznat ćemo javnost s dobivenim rezultatima.


Srednja škola Otočac