preskoči na sadržaj

Srednja škola Otočac

Login
Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Želim znati odgovorno voljeti
Autor: Administrator , 14. 10. 2012.

Prvi razredi srednjih škola pravo su vrijeme, ako ne i zadnji čas, za provođenje edukacije o spolnim odnosima među mladima Ličko-senjske županije, a naglasak edukacijskih radionica trebao bi biti na razvijanju vlastite odgovornosti u partnerskoj vezi, poštivanja i ravnopravnosti partnera. Do takvoga se zaključka došlo nakon provedbe prvoga dijela projekta „Želim znati odgovorno voljeti“ što ga zajednički realiziraju udruga Hrvatski centar za društvena istraživanja iz Rijeke i Srednja škola Otočac u suradnji sa Gimnazijom Gospić, Strukovnom školom Gospić i Srednjom školom Pavla Rittera Vitezovića Senj.

 


Cilj toga projekta je postizanje bolje informiranosti srednjoškolaca o spolnosti, spolno-reproduktivnom zdravlju i intimnostima u romantičnim i seksualnim odnosima. Namjera je promicanje kvalitetnih partnerskih odnosa koji se baziraju na samopoštovanju, toleranciji i uvažavanju svoga partnera te prevencija širenja spolno prenosivih infekcija, neplodnosti, neželjenih trudnoća i nasilničkog ponašanja u vezama.

- Ideju da naša škola bude partner projekta stručnog tima Hrvatskog centra za društvena istraživanja iz Rijeke, koji čine profesorice Helena Štrucelj i Snježana Jovanić, odmah sam prihvatio jer se radi o zanimljivom projektu, pogotovo što se o tome govori i u kurikulumu zdravstvenog odgoja. Dobili smo obvezu da se povežemo s ostalim srednjim školama u Ličko-senjskoj županiji i srednje škole u Gospiću i Senju prihvatile su sudjelovanje u tome projektu. Projekt smo uvrstili i u kurikulum naše škole, a školska pedagoginja u sklopu obilježavanja Dječjeg tjedna prezentirala je projekt u emisiji Hrvatskog radija Otočac, rekao je ravnatelj Srednje škole Otočac Dinko Sekula.

Koncept projekta predstavila nam je profesorica psihologije Helena Štrucelj, navodeći da je ideja potekla iz same nastave. - Priroda našeg posla je takva da razgovaramo s djecom, pa imamo priliku razgovarati i o spolnosti i čuti razna pitanja. Kad počnu pljuštati pitanja, vidimo da je potreba velika, da vrišti, da djeca traže da se s njima o tome priča i da ih se educira. Smatrali smo da u prvoj fazi treba provesti istraživanje, i to upitnikom na ciljanoj skupini učenika u prvim razredima. Upitnik je potvrdio naša očekivanja da je to vrijeme kada počinju prvi spolni odnosi, rekla je prof. Helena Štrucelj.

Na upitnik je odgovorilo 349 učenika iz 4 srednje škole, od toga 195 mladića i 154 djevojke u dobi od 15 godina. Pri tom 44 posto ispitanika dolazi iz 4-godišnjih strukovnih škola, 30 posto iz 3-godišnjih strukovnih škola i 26 posto iz gimnazija. Upitnik je vrlo opsežan, provjerava informiranost o kontracepciji, o spolno prenosivim infekcijama, o važnosti aspekata partnerskih odnosa, želju za edukacijom te samu spolnu aktivnost. Svega 50 posto učenika odgovorilo je točno na pitanja o osnovnim kontracepcijskim sredstvima, kondomu i piluli, 33 posto o plodnim danima, a 44 posto o spolno prenosivim bolestima. Kod pitanja tko treba misliti na kontracepciju, mladići i djevojke podjednako prebacuju odgovornost na partnera/partnericu. Upitnik je potvrdio i da je mladićima važniji spolni aspekt veze, a djevojkama emocionalni.

Potrebne informacije učenici najčešće traže na internetskim stranicama, među prijateljima, braćom i sestrama, pa je upitna kvaliteta tako dobivenih informacija. Najviše vjeruju liječniku opće prakse, potom liječnicima specijalistima, ginekologu/urologu, i humanističkim stručnjacima, psiholozima i sociolozima te bi željeli informacije čuti od njih. Čak 71 posto želi edukaciju u školi, a skoro 20 posto je neodlučno, što je glasno zvono da je obvezno nešto poduzeti.

- Pokazalo se da su učenici nedovoljno informirani, da imaju rupe u znanju, da su im stavovi neizgrađeni te da postoji želja i potreba za edukacijskim radionicama. Na temelju rezultata napravit ćemo plan edukacije i ciljane radionice, za svaku skupinu ponaosob, prilagođeno dobivenim rezultatima, kaže prof. Štrucelj.

- Istraživanje je bilo potrebno i kako bi se utvrdili prioriteti edukacijskih radionica, da ne pokrivamo cijelo područje nego da se fokusiramo na ono što učenici ne znaju i što ih najviše zanima. Nakon provođenja radionica u sljedeća dva mjeseca ponovit ćemo upitnik kako bismo izmjerili promjenu u kvaliteti informiranosti i stavova te na temelju toga vrednovati provedene projektne aktivnosti. Edukacija zapravo treba biti rađena kontinuirano da bi se u roku od 5 do 10 godina vidjela kvaliteta te edukacije u povećanju odgovornosti u partnerskim odnosima, što ima daleko šire implikacije jer se reflektira na sve druge životne sfere, rekla nam je prof. Snježana Jovanić ističući i da je projekt lišen bilo kakvih ideoloških ili vjerskih obilježja jer se o odgovornom ponašanju educira bez nametanja stavova predavača.

Podatci iz upitnika su u obradi, a obrađeni rezultati bit će dostupni na web stranici škole.

M.K.G.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju